Artificial Intelligence en Machine Learning worden vaak genoemd als dé belangrijkste trends binnen de retail. Deze trends brengen een hoop kansen met zich mee. Het is dan ook niet vreemd dat retailers op zoek zijn naar de mogelijkheden om AI en Machine Learning in de praktijk te brengen. Samen met onze partners HSO en Slimstock organiseert het IMCC op 17 april een sessie met als thema ‘Hoe wordt u een datagedreven retail organisatie?’.
Tijdens dit lunchseminar staan er twee onderwerpen op het programma:
Meer conversies door perfecte personalisatie
Door Fouad Allabari van HSO
Hoe kan data helpen uw (potentiële) klanten beter te begrijpen? En hoe kunt u de meeste waardevolle klantrelaties voorspellen met Customer Lifetime Value of Churn analyses? Hoe voorkomt u dat klanten in uw winkel zich oriënteren en online bij de concurrent kopen? Dit kan met een ROPO analyse (Research offline, purchase online). Door de juiste analyses kun je niet alleen je klant beter begrijpen maar vooral slim het gedrag beïnvloeden.
Minder nee verkopen door slim voorraadbeheer
Door Arjan Levisson van Slimstock
Door op basis van data de vraagpatronen van uw webshop en fysieke winkels goed te forecasten kunt u zorgen voor een betere beschikbaarheid en uw omzet verhogen. Retailers krijgen steeds meer verkoopkanalen en grotere assortimenten. De levencycli van artikelen worden korter. Dit vereist dit een hogere handelingssnelheid in de supply chain. Welke artikelen leg ik op voorraad? Hoeveel? En waar? Een uitgekiende voorraadstrategie, het gebruik van data en het instellen van automatische beslisregels zijn cruciaal. Maar hoe pak je dat aan?