IMCC College Tour: Hoe word je een datagedreven e-commercebedrijf?
Samen met onze partners HSO en Sana Commerce organiseert het IMCC op 5 december een kennissessie over het gebruik van data in e-commerce. De meeting is zowel interessant voor retailers als voor andere bedrijven die aan e-commerce doen.
Hoe word je een datagedreven e-commercebedrijf?
In de wereld van vandaag zijn er steeds meer kanalen die gemanaged moeten worden om waardevolle klanten te vinden en te behouden. Van eigen websites, winkels en social media tot externe platformen. Je hebt een stevige online marketing- en omnichannelstrategie nodig. Net als duidelijke customer journey’s en slimme data-analyses.
Dankzij data kun je de klant steeds beter in kaart brengen. Denk aan een 360 graden Customer Life Time Value. Want als je eerder signaleert dat klanten bijvoorbeeld niet meer tevreden zijn, kun je daar proactief op inspelen. En de juiste actie nemen. Wat eerder onvoorspelbaar klantgedrag leek, kunnen we nu, dankzij de juiste analyses, steeds beter voorspellen.
Meer weten over datagedreven ondernemen? Kom dan naar deze IMCC College Tour en ontdek alle mogelijkheden voor het in kaart brengen van het gedrag van jouw klant.
Programma
11.30 – Inloop en welkom
12.00 – Start met lunch
> Weten wat je klant morgen wilt kopen – De data-trends in retail 2019
door Fouad Allabari, Managing Director HSO Analytics
> E-commerce en het belang van personalisatie
door Siebren van Bruggen, Team Lead Marketing Intelligence bij ISM Company
> Forecasting bij productintroducties
door Thijs Veldhuizen, young professional bij Slimstock
13.30 – Napraten en netwerken
14.00 – IMCC-werkgroep Eglobal* (tot 15.00 uur)
Deze meeting na afloop van de sprekerssessies is bedoeld voor leden van de IMCC-werkgroep ‘voorraadbeheer in e-commerce’.
Fouad Allabari
Retailers beschikken veelal over een geweldige hoeveelheid data. Uit kassasystemen, CRM, webshops, eigen apps, wifi-hotspots in winkels, voorraden en ga zo maar door. Maar leveren deze data ook daadwerkelijk iets op? Als retailer kan je meer uit data halen om zo klanten beter te kennen, betere beslissingen te nemen, de markt effectiever te bewerken en om omzetcijfers te verbeteren. LinkedIN
Siebren van Bruggen
Stop met het denken in losse online marketingkanalen en start met het optimaliseren en personaliseren van de customer journey. Op een laagdrempelige manier legt Siebren uit hoe je inzichten uit je klantdata haalt en deze inzichten omzet naar concrete acties voor je klant over al je (online) marketing kanalen. LinkedIN
Thijs Veldhuizen
Hoe voorspel je de vraag van nieuwe producten zonder verkoophistorie? Hierover heeft de IMCC-werkgroep e-commerce een aantal brainstormsessies gehad. De resultaten zijn door Thijs Veldhuizen verwerkt in een beslissingstool die hij tijdens deze presentatie zal voorleggen aan de deelnemers. LinkedIN
- Praktisch
Wanneer
Woensdag, 5 december 2018
Hoe laat
11.30 uur tot 15.00 uur
Locatie
Nyenrode Business Universiteit, Breukelen
Kosten
Gratis
Voor wie bedoeld
Retailers, handels- en productiebedrijven
Aanmelden
Vul onderstaande gegevens in, klik op versturen, en wij nemen snel contact met u op.
- PARTNERS
Community
Leden
Agenda
LinkedIn Group
Partners
Op gebruik van deze website is ons Privacy Statement van toepassing.