Vervolgbijeenkomst van de IMCC werkgroep ‘voorraadbeheer in e-commerce’. Het thema van deze meeting is: samenspel marketing en voorraadbeheer. Voor goed voorraadbeheer en het optimaliseren van marges is het zaak dat voorraadbeheer en marketing nauw met elkaar samenwerken. Maar hoe organiseer je dat in de praktijk?
Marketing beschikt over vele instrumenten om de vraag te beïnvloeden, zoals promotie, pricing en de positie van artikelen in de webshop. Voorraadplanners op hun beurt hebben inzicht in de ontwikkeling van de vraag, de beschikbare voorraad en de forecast.
Hoe zorg je voor een optimale samenwerking tussen marketing en voorraadbeheer?
Tijdens de meeting zullen IMCC-leden voorbeelden geven van samenwerking tussen voorraadbeheer en marketing. Ook zullen we de probleemgebieden inventariseren en onderzoeken hoe de IMCC-community hierin kan helpen.
Doel van de meeting is van elkaar te leren en topics voor nader onderzoek te benoemen. In vervolgmeetings zult u samen met andere deelnemers van de werkgroep de topics verder uitwerken en proberen we tot best practices te komen of instrumenten te ontwikkelen waarvan de gehele community kan profiteren.
De bijeenkomst vindt plaats bij groothandel Intersteel in Rhenen. Na afloop van de meeting is er een rondleiding door het bedrijf.
De werkgroep ‘voorraadbeheer in e-commerce’ maakt onderdeel uit van E-global, het onderzoeksprogramma van de Rijks Universiteit Groningen naar innovatieve concepten voor e-commerce. In de eerste helft van 2018 zijn er al diverse bijeenkomsten geweest, maar u kunt zich nog steeds aanmelden. U doet dat door zich aan te melden voor deze bijeenkomst of contact op te nemen met community manager Harm Beerens: h.beerens@imcc.nl