Eén van de IMCC-leden, een retailer in de fashion-hoek, is op zoek naar ervaringen op het gebied van supplier collaboration; het gezamenlijk plannen en forecasten van de vraag en het verkorten van de time-to-market. Heeft u hiermee praktische ervaring?, dan kunt u een ander IMCC-lid hiermee helpen.
“Supplier collaboration is iets waar ik graag wat ervaringen van andere retailers of juist fabrikanten over verneem. Ik denk dan aan het gezamenlijk plannen en forecasten van de vraag en dit vertalen naar productie met als doel het verkorten van de time-to-market”, aldus het IMCC-lid.
“Ook over fashion-planning zou ik wel meer willen leren. Hoe kun je sourcing in het Verre Oosten combineren met dichtbij sourcing. Dit gaat dan meer over flexibiliteit aanbrengen in fashion assortiment.”
Bent u retailer of fabrikant en heeft u concrete ervaring met bovengenoemde tak van sport, dan willen we u graag uitnodigen een mail te sturen naar Harm Beerens, content & community manager van het IMCC. We zullen dan verder contact met u opnemen om te kijken hoe u en het betreffende IMCC-lid elkaar kunnen helpen.
Kennisdelen tussen IMCC-leden
Het IMCC heeft als primair doel om zijn leden te laten profiteren van elkaars kennis en ervaring. Naast het organiseren van kennisevenementen is het 1-op-1 koppelen van leden ook een onderdeel hiervan.
Heeft u geen specifieke ervaring maar bent u wel geïnteresseerd in dit onderwerp, dan kunt u uiteraard ook contact opnemen. Wellicht dat we u uitnodigen voor een rondetafel over dit onderwerp.
Hi Harm,
Wij hebben een aantal mooie voorbeelden van hoe je operationele inkoop kunt automatiseren, beter kunt forecasten en de integratie met productie. Zie https://www.tradecloud1.com/nl , breng mij maar in contact als het relevant is.
Tonnis
Beste Tonnis, bedankt voor je aanbod. Ik ga het doorgeven aan de vragensteller en laat het dan verder aan hem om nader contact op te nemen.