Onder het motto ‘samen werken aan rendementsverbetering’ staan acht IMCC-partners gezamenlijk op de beurs ICT & Logistiek. Waar staan ze voor? Waarom werken ze samen? We vragen het deze keer aan Alarik Lens van Rijn, Algemeen directeur bij Xtend en Costo.
Alarik Lens van Rijn, Algemeen directeur bij Xtend en Costo
Hoe kan Xtend het rendement van een bedrijf verhogen?
Xtend ontwikkelt software voor de aansturing van processen in het magazijn. Van ontvangst en opslag tot en met orderverzamelen en verzenden. Onze modulaire oplossingen worden op de situatie van de klant aangepast, waardoor de prestaties van het magazijn verbeterd worden. Denk aan resultaten als lagere voorraden, snellere doorlooptijden, op tijd leveren, realtime inzichten en foutloos orderpicken.
Doordat wij nauwe banden hebben met ons zusterbedrijf Costo, hebben wij ook diepgaande kennis over alle “hardware” in het magazijn. Dat gaat van scanner en pick-to-light toepassing tot en met compleet geautomatiseerde systemen.
Wie zijn jullie klanten en wat zijn hun uitdagingen?
De meeste klanten zijn te vinden in de (online) retail, wholesale en logistieke dienstverlening, maar ook onderdelen en fashion. Als logistiek manager zijn zij dagelijks bezig om deadlines en KPI’s te halen. Door de steeds korter wordende cut-off tijden wordt die uitdaging steeds lastiger en is een volledig handmatige verwerking allang niet meer toereikend. De volgende vraag is: “Hoe verder?”. Daar geven wij graag een antwoord op.
Welke trends zie jij in het vakgebied Warehouse Automation?
Er wordt momenteel in de media ontzettend veel aandacht besteedt aan robots, shuttles en andere onbemande goederen-naar-de-man systemen. Ook op events en lezingen zijn dit vaak de topics die voorbijkomen. Onze WMS en WCS oplossingen zijn prima geschikt om deze systemen aan te sturen, maar liever besteden wij eerst tijd aan een goede sparringsessie met de klant om te kijken wat er werkelijk nodig is. Warehouse Automation is in vele verschillende vormen en gradaties toe te passen.
Waarom werken jullie samen met de partners van het IMCC?
Een magazijn is geen op zichzelf staande activiteit, maar is meer dan ooit onderdeel van een supply chain. De prestaties van het magazijn hebben zelfs een behoorlijke impact op de bottom-line. Alle partners binnen het IMCC ondersteunen dezelfde klanten en eenieder is specialist in zijn deelgebied. Door onze ervaring en kennis te bundelen kunnen klanten nog beter bediend worden.
Waarom moeten mensen naar ICT & Logistiek komen?
“De ICT & Logistiek-beurs is een prachtig event om inspiratie op te doen en kennis te maken met de nieuwste inzichten en oplossingen. Vergeet vooral de stand van IMCC Plaza niet, want dat is echt een one-stop-shopping plek voor de logistieke professional. Overigens zijn de bitterballen op de IMCC stand inmiddels uitgegroeid tot een legendarisch fenomeen!
Waar is Alarik tijdens de beurs te vinden?
Uiteraard vooral op de stand van het IMCC Plaza in hal 1. Mocht hij er even niet zijn, dan wordt u net zo hartelijk ontvangen door zijn collega’s!
Login om te reageren op dit artikel