Ruim vier jaar was Harm Beerens de community manager van het IMCC, maar nu begint hij voor zichzelf als freelance vakjournalist gespecialiseerd in supply chain management. In die rol zal hij actief blijven bij het IMCC, maar wel meer op de achtergrond. In dit artikel vertelt hij wat hij nog meer gaat doen.
“Met trots en een tikje weemoed kijk ik terug op ruim vier jaar IMCC”, schreef Harm Beerens een maand geleden op zijn LinkedIN-profiel. “Nu ik voor mezelf ben begonnen als freelance contentspecialist zal ik niet langer de rol van community manager vervullen. Ik blijf wel nauw bij de club betrokken en dus is het niet zozeer een afscheid, maar wel een moment om even bij stil te staan. Al die prachtige evenementen die we hebben georganiseerd zoals de jaarlijkse Nationale Voorraaddag, het skûtsjesilen en de vele seminars en rondetafelbijeenkomsten. Geweldig ook om te zien ook dat het IMCC de afgelopen jaren is uitgegroeid tot een kennisvereniging met 1.000 leden. Dank aan iedereen binnen het IMCC met wie ik afgelopen jaren met zoveel plezier heb mogen samenwerken.”
Goede content is cruciaal
Met zijn nieuwe bedrijf, genaamd Harm Beerens Contentcreatie, gaat hij content maken voor vakbladen en bedrijven die actief zijn in supply chain management en bedrijfssoftware. “Om online vindbaar te zijn en onder de aandacht van je doelgroep te komen, is goede content cruciaal. Veel bedrijven worstelen daarmee”, constateert hij. “Potentiële klanten die op zoek zijn naar bedrijfssoftware of een oplossing voor hun supply chain probleem, oriënteren zich toch als eerste op internet. Met inhoudelijke content die aansluit bij hun probleem, kun je als bedrijf zorgen dat ze op jouw website uitkomen en dat ze zien hoe jij ze kan helpen. Het maken van zulke content vinden bedrijven vaak lastig en kost ze veel tijd. Ik kan ze daar goed bij helpen want ik zit al 20 jaar in dit vak!”
Login om te reageren op dit artikel