Het IMCC Plaza was dit jaar weer in vol ornaat aanwezig op de beurs ICT&Logistiek. Tijdens de goed bezochte kennissessies gaven de partners inspirerende en praktische adviezen. Bezoekers die meer willen weten, zijn uitgenodigd voor de College Tour die het IMCC de komende maanden organiseert.
Op 7 en 8 november vond in de Jaarbeurs in Utrecht de jaarlijkse ICT&Logistiek-beurs plaats. Met 5.552 bezoekers verspreid over twee dagen was er volgens de organisatie sprake van een recordeditie. Ook het IMCC was in vol ornaat aanwezig, samen met negen toonaangevende partners. Het IMCC Plaza bestond dit jaar uit een grote, gezamenlijke stand waar bezoekers in contact konden komen met experts en IMCC-leden. In de theaters aan de randen van de beursvloer verzorgden IMCC-experts kennissessies, vijftien in totaal, waarin ze trends schetsten en adviezen gaven over allerlei deelgebieden van supply chain management.
Rendementsverbetering
Het thema van IMCC Plaza was ‘samen werken aan rendementsverbetering’, wat tijdens de kennissessies op allerlei manieren concreet werd gemaakt. Zo liet Transsmart zien hoe een bedrijf efficiënter pakketten kan verzenden en tegelijkertijd tot een betere service richting klanten kan komen. “Door een klant de juiste verzendopties aan te bieden verhoog je bovendien de conversie van je webshop”, vertelde Roger van Son van Transsmart. Ook IDS gaf tips voor rendementsverbetering. “Wij doen het transport management voor meerdere verladers”, zei Arno Spoek van IDS. “Door met onze control tower het transport over deze verladers te consolideren kunnen de transportkosten met wel 14% omlaag.”
Artificial Intelligence
De IMCC-partners deelden ook trends en gaven hun visie op nieuwe, technologische ontwikkelingen. Robert van Ree van St. Onge gaf een overzicht van de nieuwe generatie robots en zette op een rij welk type robots geschikt is voor welk type magazijnoperatie. Niek Timmermans van HSO liet zien hoe bedrijven big data en Artificial Intelligence kunnen inzetten om beter in te spelen op de behoefte van klanten. “Ook wij kijken hoe we nieuwe technologie als Machine Learning kunnen gebruiken voor het beter voorspellen van de vraag”, vertelde Arjan Levisson van Slimstock. “Maar we zien ook dat bedrijven nog heel veel kunnen winnen door gewoon beter met elkaar samen te werken.”
Brexit
Op de IMCC Plaza-stand was het de hele dag een zoete inval van bezoekers die wilden kennismaken met partners of doorpraten over de kennissessies. Bij WTP konden ze bijvoorbeeld terecht voor vragen over inkoop management en WMS-leverancier Xtend liet zien hoe een bedrijf zijn magazijnprocessen kan optimaliseren. Buck Consultants International (BCI) legde uit hoe bedrijven hun distributienetwerk moeten inrichten en hoe ze zich bijvoorbeeld moeten voorbereiden op de Brexit. IMCC-partner Informaat gaf tips voor het gebruiksvriendelijk maken van bedrijfssoftware.
Uitnodiging College Tour
Iedereen die het IMCC Plaza tijdens de beurs bezocht, ontving ook direct en uitnodiging voor de IMCC College Tour. Deze reeks middagseminars die het IMCC de komende maanden verspreid in het land organiseert, is gericht op bezoekers die naar aanleiding van de beurs verder de diepte in willen.
Klik hier voor een overzicht van de College Tour.
Login om te reageren op dit artikel