Covid-19 heeft een grote impact op de vraag naar online verkoop. Deze verandering veroorzaakt kleinere ordergroottes, maar zorgt ook voor een stijging in het aantal orders. Bovendien is er meer snelheid qua levering geboden. Mechanisatie van het magazijn zorgt ervoor dat ook jouw distributiecentrum een volgende stap kan maken. Hans van den Berg, commercieel directeur van Xtend Business Software heeft daarom drie oplossingen voor een efficiënt pickproces op een rijtje gezet.
Online verkoop (e-commerce) enorm toegenomen!
Door Covid-19 is de toename van online verkopen in een versnelling geraakt. Eerder werden de producten door fysieke winkels aan de consumenten aangeboden. Nu zorgen retailers ervoor dat de online bestelde producten rechtstreeks aan de consument geleverd worden.
Meer orders, maar kleinere ordergroottes
Deze verandering veroorzaakt kleinere ordergroottes, maar zorgt ook voor een stijging in het aantal orders. Bovendien is er meer snelheid qua levering geboden. Hans van den Berg, commercieel directeur van Xtend Business Software en moederbedrijf Costo Intralogistics, heeft drie oplossingen op een rijtje gezet voor het automatiseren van het pickproces.
Drie oplossingen voor het automatiseren van het pickproces:
- Warehouse management systeem (WMS): Het pickproces in het distributiecentrum moet steeds sneller, meer meetbaar en zonder fouten verlopen. Kies daarom voor een Warehouse Management Systeem dat de mensen aanstuurt en niet andersom. Een WMS laat het proces van orderpicken soepel verlopen en is een must!
- Slimme conveyorsystemen met zones voor picking: Door de toepassing van conveyorsystemen worden de producten naar de juiste opslagsystemen getransporteerd. Ook regelt het conveyorsysteem het transport naar de juiste pickzone, uiteraard aangestuurd door de juiste software. Dit bespaart de orderpicker vele kilometers lopen waardoor de efficiency hoger wordt.
- Miniload systeem: Een magazijnkraan voor bakken of trays tot 200 kg. heet een miniloadsysteem. Een miniload is een “goods to person”-systeem dat de producten opslaat en dat de producten automatisch naar de pickzone brengt. De voordelen van een miniloadsysteem zijn talrijk: compacte opslag, hoge snelheid, foutloos en efficiënt.
Wil jij ook een volgende stap maken in het magazijn? Neem gerust contact met ons op, we denken graag met je mee! Mail voor advies naar: hans.vandenberg@xtendbusiness.nl
Over Xtend, wat we doen
Xtend business is dé softwarespecialist op het gebied van intralogistiek. We zijn een snel groeiende leverancier van intelligente logistieke software. Arrow, het complete WMS programma van Xtend, is ontwikkeld vanuit het oogpunt; het systeem moet de mensen aansturen en niet andersom. Onze software heeft standaardfunctionaliteiten, maar is ook volledig naar klantwens in te richten en hardware-onafhankelijk. Dus geschikt voor de aansturing van: machines, plateauliften, magazijnkranen, miniloadsystemen en diverse oplossingen waaronder Voice-technologie.
Over Xtend, wie we zijn
Ieder magazijn is uniek en heeft zijn eigen uitdagingen. De medewerkers van Xtend bedenken het liefst slimme oplossingen om ieder uniek magazijn optimaal te laten functioneren. Het team beschikt over veel kennis en ervaring. Dit zorgt ervoor dat jouw magazijn de volgende stap kan maken. Zo kan jij je richten op de dagelijkse werkzaamheden én op de toekomst!
Ons moederbedrijf Costo Intralogistics is de hardware-specialist. Door onze combinatie van software en hardware bieden wij altijd de beste oplossing op maat.