Supply Chain Professionals Sharing Knowledge
Supply Chain Professionals Sharing Knowledge

Niet marketing maar voorraadbeheer moet promoties plannen

Door  11 december 2017

Ruud Teunter is als hoogleraar operations research gespecialiseerd in voorraadbeheer, spare parts management en retourlogistiek. Voor het IMCC schrijft hij blogs en staat hij open voor vragen.

2 reacties op dit artikel

  1. Harry Boerstra | 13 december 2017

    Interessant artikel! Vooral de ‘post promotionele dip’ is een zeer interessant aspect mee te nemen in het feestgedruis van promotiesuccessen.

    Uiteraard dient voorraadbeheer de promotie te ‘plannen’, maar leidend worden lijkt me niet verstandig. In principe wordt gestuurd op een optimale omloopsnelheid waardoor promotiegeschikte voorraad nauwelijks aanwezig mag zijn ( buiten de winkeldochters).

    De grote uitdaging is de gescheiden werelden bijeen te brengen om zodoende tot het beste resultaat te komen. Vroegtijdig overleg, afgesproken aantallen en voldoende tijd om in te kopen.

  2. Ruud Teunter | 14 december 2017

    Mee eens dat het belangrijkst is dat marketeers en voorraadplanners dit in goed overleg doen.

Login om te reageren op dit artikel

Toonaangevende sprekers gaan in op het thema 'meer rendement door ketensamenwerking'.

  • PRAKTIJK
  • KENNIS
  • NIEUWS
  • EVENTVERSLAG

Terugblik IMCC College Tour over datagedreven organisaties

Op 17 april organiseerde het IMCC een lunchseminar voor retailorganisaties over het gebruik van data in de bedrijfsvoering. “Focus je op data over zowel klanten, mensen als producten. Pas dan krijg je een volledig en relevant beeld.”