De Nederlandse ontwikkelaar van e-commercesoftware CloudSuite heeft zich als partner aangesloten bij kennisplatform IMCC. “We kijken er naar uit onze kennis op het gebied van e-commerce ter beschikking te stellen aan de leden van het IMCC”, vertelt Dennis Zuurhout van CloudSuite.
Harm Beerens van IMCC en Dennis Zuurhout van CloudSuite
CloudSuite levert een schaalbaar E-commerceplatform waarmee bedrijven één of meerdere webshops kunnen optuigen die volledig zijn geïntegreerd met het achterliggende IT-landschap (ERP, PIM, etc.). “Het platform is geschikt voor complexe e-commerce strategieën in zowel B2B als B2C”, vertelt Dennis Zuurhout, marketing manager bij CloudSuite. “Productie- en handelsbedrijven willen hun klanten namelijk hetzelfde bestelgemak bieden als consumenten die online bestellen. Een verschil met retail is dat je in B2B met raamcontracten, voorraden en prijsafspraken hebt te maken.”
Perfecte match
Het IMCC is een kennisvereniging waar inmiddels veel groothandels- en retailbedrijven bij zijn aangesloten. “De match met CloudSuite is perfect”, denkt Harm Beerens, community manager van het IMCC. “We hebben een groep partners om ons heen verzameld die elkaar aanvullen en Cloudsuite past daar goed tussen. Veel van onze leden zijn bezig met de transitie richting e-commerce, het aansturen van meerdere verkoopkanalen en internationalisatie. De kennis van CloudSuite en de mooie lijst met klanten die ze meebrengen, is daarbij zeer welkom.”
CloudSuite is een Nederlandse softwarebedrijf gevestigd in Houten. De software wordt aangeboden op basis van SaaS en is ERP-onafhankelijk. Een greep uit de lijst met klanten die momenteel met de CloudSuite werkt is Paardekooper (packaging), Despec (printersupplies), Van Gelder (groente & fruit), Charlie Temple (online brillenmerk) en Fonq (consumentenartikelen).
Als partner van het IMCC zal CloudSuite kennisartikelen gaan publiceren op de IMCC-website, rondetafels organiseren en participeren in de IMCC-stand op de beurs ICT&Logistiek.
Login om te reageren op dit artikel