Leverancier van e-commerce-oplossingen, Sana Commerce, is partner van het IMCC geworden. Het bedrijf gaat kennis bieden op het gebied van B2B e-commerce. “Wij zien dat de distributeurs, groothandelaren en fabrikanten het openen van een online verkoopkanaal als een van de grootste prioriteiten hebben”, vertelt CEO Michiel Schipperus, CEO van Sana. “Wij kunnen ze daarbij helpen.”
Leverancier van e-commerce-oplossingen, Sana Commerce in Rotterdam, is toegetreden tot het partnerkanaal van het IMCC. Het bedrijf gaat kennis bieden op het gebied van B2B e-commerce. “Het verkopen via een online kanaal wordt steeds belangrijker in B2B business”, vertelt Michiel Schipperus, CEO en managing partner van Sana. “Wij zien dat de distributeurs, groothandelaren en fabrikanten het openen van een online verkoopkanaal als een van de grootste prioriteiten hebben. Het zorgt voor hogere klanttevredenheid, efficiëntere business en hogere omzet.”
Complexe bedrijfsprocessen
Sana commerce levert een e-commerce oplossing die 100% is geïntegreerd met de ERP-systemen van Microsoft Dynamics en SAP. Het bedrijf heeft meer dan jaar ervaring op e-commerce-vlak en inmiddels 1200 webstores live. De oplossing maakt gebruik van de bestaande business logica en data om efficiënte en gebruiksvriendelijke webshops te bouwen. “Wij richten met onze oplossing op groothandelaren, distributeurs, fabrikanten en ook retailers met complexe bedrijfsprocessen, groot voorraadbeheer en vele klantspecifieke variabelen.”
Ultieme omnichannel beleving
Door zijn B2C-ervaringen worden B2B-inkopers steeds veeleisender richting leveranciers van e-commerce-oplossingen. De vraag naar een zogenaamde single-stack e-commerce oplossing, dus een oplossing geïntegreerd binnen ERP, wordt steeds groter, stelt Schipperus. “Maar liefst 62% van de middelgrote B2B bedrijven hebben plannen om hun e-commerce platform te ugraden naar een geïntegreerde oplossing. Door de business logica van ERP te gebruiken is de data altijd op elk kanaal gelijk en is dus essentieel in de ultieme omnichannel klantbeleving. “
Kennisartikelen en roundtables
Voor de leden van het IMCC zal Sana zijn kennis over e-commerce op verschillende manieren beschikbaar gaan stellen. Via de website van het IMCC zullen kennisartikelen worden gepubliceerd en er zullen kennisevents worden georganiseerd. De eerste staat gepland voor dinsdag 6 juni in Rotterdam en heet: Haal meer uit uw ERP en optimaliseer uw processen.
Login om te reageren op dit artikel