Sana Commerce en Transsmart zijn een strategische samenwerking aangegaan. Doel is het ontwikkelen van een e-commerceplatform voor zakelijke gebruikers inclusief koppeling voor verzendopties, afhaallocaties en berekening van verzendkosten. De softwarebedrijven presenteerden hun plannen tijdens de beurs ICT & Logistiek.
Ruben Mink van Sana Commerce (links) en Roger van Son van Transsmart bezegelen hun samenwerking met een ferme handdruk
Leverancier van e-commerce-oplossingen Sana Commerce en leverancier van verzendsoftware Transsmart zijn een strategische samenwerking aangegaan. Tijdens de beurs ICT & Logistiek werd hiervoor op de stand van het IMCC Plaza de officiële handtekening gezet. Het doel is om klanten een end-to-end oplossing voor e-commerce te kunnen bieden waarmee bedrijven in hun webshop of bestelportal automatisch de juiste bezorgopties en afhaallocaties kunnen tonen. Indien de inkopende partij een keuze heeft gemaakt, kan de verzendorder zonder menselijke tussenkomst naar de juiste vervoerder worden gestuurd. Door de directe koppeling kan ook track & trace-informatie zichtbaar gemaakt, zodat de inkoper realtime de status van zijn order kan volgen.
Hogere conversie in de webwinkel
De nieuwe oplossing wordt aangeboden als add-on op het standaard platform van Sana Commerce. “Hiermee kunnen bedrijven een betere koopervaring bieden aan hun klanten”, vertelde Ruben Mink van Sana Commerce. “Bij online shopping is het heel normaal dat je bij een bestelling direct een bezorgoptie kunt kiezen. Het is ook bekend dat het tonen van relevante bezorg- of afhaalopties tot een hogere conversie leidt. Dit trekken we nu door richting B2B. Inkopers die ’s avonds privé artikelen bestellen in een webwinkel verwachten dezelfde ervaring bij hun toeleveranciers.”
Efficiënter bestelproces
De add-on zal naast een betere klantbeleving ook tot een efficiënter bestelproces leiden, stelt Roger van Son, algemeen directeur van Transsmart. “Als je de klant zelf laat kiezen, wordt het bestelproces efficiënter en voorkom je menselijke fouten.” De software van Transsmart heeft een directe koppeling met driehonderd vervoerders wereldwijd, waardoor automatisch de juiste labels worden geprint en de transportorders direct worden doorgestuurd. Andersom wordt de track & trace- en statusinformatie vanuit de vervoerders weer teruggekoppeld naar de klant. “De B2B-besteller heeft realtime inzicht in de status van zijn inkooporder. Dit leidt tot minder vragen bij customer service en een betere koopervaring”, aldus Van Son.
College Tour
Sana en Transsmart zijn beide partner van het IMCC en participeren in de College Tour die vanuit het IMCC Plaza in de eerste helft van 2018 wordt georganiseerd. Op 15 februari 2018 is er College Tour-sessie die door Sana en Transsmart wordt verzorgd. Het onderwerp is “Hoe optimaliseer ik het verzendproces in mijn webshop?” Toegang voor deze College Tour is gratis. Klik hier voor meer informatie en aanmelden.
Login om te reageren op dit artikel