Wat is de impact op je organisatie als je als groothandel of retailer besluit een online marktplaats te worden? Dennis Zuurhout van e-commerce specialist Cloudsuite geeft tips.
Je kent ze vast wel: 99999 overige artikelen, of per artikelgroep een 999 nummer… Specials en buiten assortiments-artikelen kunnen voor behoorlijke hoofdbrekens zorgen. Hoe houd je hier grip op? Hoe kun je deze long tail-ogistiek volgen, hoe bouw je statistieken op en hoe voorkom je extra administratie?
Veel bedrijven hebben meerdere verkoopkanalen, zoals winkels, webshops, call centers en een verkoopbinnendienst. Hoe hou je inzicht in de actuele, direct beschikbare en virtuele voorraad per zo’n kanaal? Hierover gaat de vierde blog van Sjoerd Leiker in zijn serie over Master Data Management.
Door een toenemend aantal verkoopkanalen en uitdijende assortimenten, kan het beheer van artikeldata uitgroeien tot een “hell of a job”. Ketenintegratie is hiervoor de oplossing, betoogt Sjoerd Leiker in zijn nieuwe blog over Master Data Management.
Bedrijven bieden steeds meer artikelen aan en hebben daardoor steeds meer artikeldata te beheren. Hoe regel je dat? In deze vijfdelige serie blogs exploreert IMCC-expert Sjoerd Leiker het vakgebied Master Data Management. In deel 2 gaat hij in op de werking en het nut van zulke PIM-systemen.
Bedrijven bieden steeds meer artikelen aan en hebben daardoor steeds meer artikeldata te beheren. Hoe regel je dat? In deze vijfdelige serie blogs exploreert IMCC-expert Sjoerd Leiker het vakgebied Master Data Management. In deel 1 gaat hij in op de rol van een Product Information Management (PIM)-systeem.
Waar we vroeger een filosofische strijd zagen tussen best-of breed en ERP zie je nu dat data bepaalt hoe het landschap eruit moet gaan zien. In deze blog over ordermanagement legt IMCC-expert Sjoerd Leiker wat dit betekent.
Wat voor type ordermanagement systeem heeft een bedrijf nodig? Dat hangt helemaal af van de situatie zoals het aantal orderregels, het aantal voorraadpunten en het aantal leveranciers. IMCC-expert Sjoerd Leiker legt het uit in deel 5 van deze zesdelige blogserie over ordermanagement.
De meeste mensen kennen MRP als een soort van black-box die berekent wat er besteld moet worden. Een Distributed Order Management Systeem (DOMS) biedt een alternatief. IMCC-expert Sjoerd Leiker vertelt erover in deel vier van zijn blogserie over ordermanagement.
Voor het automatisch afhandelen van orders over meerdere kanalen en voorraadpunten heen kunnen bedrijven een Distributed Order Management Systeem (DOMS) gebruiken. Hoe werkt zoiets? IMCC-expert Sjoerd Leiker legt het uit in deel 3 van deze zesdelige blogserie over ordermanagement.