Beddenfabrikant Auping won in 2016 de prestigieuze Logistiek Prijs voor zijn nieuwe manier van produceren en de succesvolle transformatie naar omnichannel. Volgens Manager IT Frank Scholte was de integratie van IT-systemen tot één centraal business platform daarbij cruciaal. In deze video licht hij dit nader toe.
Beddenfabrikant Auping heeft de afgelopen jaren zijn bedrijfsmodel gekanteld. Waar het voorheen zijn bedden op voorraad produceerde, stapte het over op een volledig ordergestuurd maakproces. Het moest hiervoor zijn fabriek opnieuw inrichten en moderniseren waarbij de productieprocessen voortaan op basis van het lean-principe worden georganiseerd. Met de lancering van de eigen webshop transformeerde Auping zich definitief van een traditionele fabrikant met winkels tot een modern omnichannel-retailbedrijf.
Integratie IT-systemen fundamenteel
Een belangrijke succesfactor bij al die veranderingen was dat het ERP en alle andere IT-systemen, het nieuwe bedrijfsmodel optimaal zouden ondersteunen, vertelt Manager IT Frank Scholte. “De invoering van Microsoft Dynamics 365 en de integratie met alle IT-systemen was fundamenteel voor de transformatie die we hebben doorgemaakt en stelt ons in staat om al onze afzetkanalen te bedienen. Met onze IT-parter HSO zijn we bovendien een meerjarenprogramma aan het draaien waar we alle bedrijfsprocessen verder optimaliseren.”
Retailcongres IT’s in the mix
Op 5 oktober organiseert het IMCC het retailcongres IT’s in the Mix. Frank Scholte komt hier een presentatie geven over de veranderingen bij Auping en de rol van IT. Het congres is gratis toegankelijk voor IMCC-leden en professionals binnen de retailsector. Klik hier voor meer informatie.
Login om te reageren op dit artikel