Tja, die had Koos niet aan zien komen. Hij vond zelf wel al een tijdje dat er een leveranciersbeoordelingssysteem moest komen, maar kon er domweg de tijd niet voor vinden. Hij was te druk de dagelijkse operatie in de lucht te houden. En nu was zijn baas hem voor. Maar waar moest hij beginnen? Op welke manier en in wat voor een systeem kon hij de prestaties van zijn leveranciers het beste vastleggen?
De meeste inkopers begrijpen wel dat het beoordelen van leveranciers nuttig kan zijn. Maar waar je leveranciersbeoordeling allemaal voor in kunt zetten en welke effecten het zal hebben, is niet bij iedereen bekend.
Microsoft Power Platform, bieden eindeloze mogelijkheden om, zonder uitgebreide kennis van code, zelf apps te bouwen waarmee je processen, acties of workflows kunt vereenvoudigen en automatiseren.
Het beoordelen van leveranciers kan bijzonder nuttig en effectief zijn. Belangrijk is echter wel dat je dit met verstand doet en een paar valkuilen mijdt. In dit artikel kijken we naar het nut van leveranciersbeoordeling, hoe je de resultaten kunt presenteren aan je leverancier, de kwaliteit van de eigen data, maar bovenal welke rol speel je eigenlijk zelf in de prestaties van je leverancier?
Wie kinderen heeft, zal ongetwijfeld wel eens diep moeten zuchten als je voor de zoveelste keer die dag een vraag krijgt, die begint met Waarom…. En toch is het een uitstekende manier voor kinderen om te begrijpen hoe zaken in elkaar steken. Maar ook voor ouders om eens na te gaan of er bepaalde redenen zijn dat dingen gaan zoals ze gaan. Wat als we deze vraag op het werk nu ook eens wat vaker zouden stellen?
Aan WMS-leveranciers geen gebrek! Vergelijk de functionaliteiten, maar kijk behalve naar de software ook eens kritisch naar de leverancier. Heeft hij wel verstand van uw branche en van uw processen? Volgens Hans van den Berg van Xtend moet u ervoor waken een proefkonijn te worden in een IT-project.
Wie kent hem nog? De reclame waarin het navigatiesysteem zegt “Hier Links” en de dame achter het stuur de auto direct links de heg in stuurt? Wie zat er niet gniffelend achter de TV? Vervang die blikken navigatiestem nu eens door KPI’s en kijk wat er gebeurt…
Berry van den Oever legt in dit Kennisartikel aan de hand van 5 aandachtspunten uit hoe u uw e-commerce business integreert binnen uw logistieke process.
We zien bij veel retailers dat deze voorspellingen er nogal eens naast zitten. En verkeerde inschattingen van aantallen en winkels maken promoties extra duur. Daarom leggen we hier uit hoe Machine Learning je hierbij kan helpen