Wat is de impact op je organisatie als je als groothandel of retailer besluit een online marktplaats te worden? Dennis Zuurhout van e-commerce specialist Cloudsuite geeft tips.
Je kent ze vast wel: 99999 overige artikelen, of per artikelgroep een 999 nummer… Specials en buiten assortiments-artikelen kunnen voor behoorlijke hoofdbrekens zorgen. Hoe houd je hier grip op? Hoe kun je deze long tail-ogistiek volgen, hoe bouw je statistieken op en hoe voorkom je extra administratie?
Wie kent het niet? Dat moordspel Whodunnit? Wie is de dader? Iedereen is verdacht. Zo gaat het ook nog wel eens in het bedrijfsleven, zegt Wendy Kanters. Ze geeft een paar voorbeelden.
Veel bedrijven hebben meerdere verkoopkanalen, zoals winkels, webshops, call centers en een verkoopbinnendienst. Hoe hou je inzicht in de actuele, direct beschikbare en virtuele voorraad per zo’n kanaal? Hierover gaat de vierde blog van Sjoerd Leiker in zijn serie over Master Data Management.
Zeker in de huidige tijd, waarin duurzaamheid en verspilling hoog op de agenda staan, wordt er met argusogen naar gekeken voorraad. Is het zinvol om voorraad op te bouwen en dan maar te laten liggen? Wendy Kanters geef vijf tips.
Een uitdaging bij duurzame energie is dat je het moeilijk kunt opslaan. De crux is dus, net als bij voorraadbeheer, om met minimale voorraden de maximale servicegraad te behalen. Een nieuwe blog van Ruud Teunter.
Zolang er voldoende voorraad is, kunnen Verkoop en Supply Chain best wel een heel soepele relatie hebben. Totdat de voorraad bijna op is… dan krijgen we spanning. Wie krijgt dat laatste artikel uit de voorraad?
Door een toenemend aantal verkoopkanalen en uitdijende assortimenten, kan het beheer van artikeldata uitgroeien tot een “hell of a job”. Ketenintegratie is hiervoor de oplossing, betoogt Sjoerd Leiker in zijn nieuwe blog over Master Data Management.